تخته برگزاری کره شمالی کره شمالی دونالد ترامپ

تخته: برگزاری کره شمالی کره شمالی دونالد ترامپ اخبار بین الملل

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مسیر بورس در تقابل دو نیرو

    بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در دو روز معاملاتی هفته گذشته رشد بیش از ۴/ ۰ درصدی را تجربه کرد و به مرز ۹۶ هزار واحد رسید. نمادهای فولادی و در صدر آنها سهام ف

    مسیر بورس در تقابل دو نیرو

    مسیر بورس در تقابل دو نیرو

    عبارات مهم : ایران

    بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در دو روز معاملاتی هفته گذشته رشد بیش از ۴/ ۰ درصدی را تجربه کرد و به مرز ۹۶ هزار واحد رسید. نمادهای فولادی و در صدر آنها سهام فولاد مبارکه بیشترین نقش حمایتی را از شاخص کل داشتند. در ادامه هفته گرچه معاملات بورس به دنبال تعطیلی بازارهای داخلی متوقف بود ولی در بازار جهانی قیمت فلزات عموما با جهش قیمت همراه شدند. موضوعی که ثبات آن می تواند در حمایت از قیمت سهام نقش محسوسی داشته باشد. در این بین تصویر العمل بازار ارز و سکه به چشم انداز برجام نیز در روزهای تعطیل بازار داخلی قابل توجه بود. مطابق با سال های اخیر ارز و سکه دماسنج سیاسی کشور محسوب می شوند و زیاد کردن قیمت ها بر نگرانی ها از حضور ریسک های غیراقتصادی تاکید دارد.

    مسیر بورس در تقابل دو نیرو

    علاوه بر این در صنایع بورسی نیز شاهد اتفاقات جالب توجهی هستیم که می تواند در رویه آتی سهام اثرگذار باشد. جهت مثال کشور عزیزمان ایران ماشین به عنوان بزرگ ترین خودروساز کشور بعد از آخر معاملات یک شنبه گذشته صورت های مالی خود را با تعدیل منفی نسبت به انتظارات موجود منتشر کرد. بعد از شوکی که سایپا به معاملات خودرویی در پی عملکرد ضعیف سال مالی گذشته وارد کرد، امید به اصلاح اوضاع عملیاتی کشور عزیزمان ایران ماشین میان اهالی بازار وجود داشت. با این حال انتشار گزارش این شرکت نیز از ضعف اوضاع «خودرو» پرده برداشت. این عنوان می تواند در رویه قیمت سهام کل گروه ماشین اثرگذار باشد. در گروه پالایشی شاهد جابه جایی سهام این شرکت ها از سبد سهام عدالت به شرکت ملی پالایش و پخش بودیم. این عنوان نیز می تواند در ماه های آتی بسیار مورد توجه قرار گیرد. سایر مواردی از این دست در افق های زمانی متفاوت می توانند در تعیین مسیر قیمتی سهام موثر واقع شوند. ولی شدت اثر و همچنین تصویر العمل بازار به عوامل ظاهری و رویه بلندمدت از اهمیت بالایی برخوردار است.

    تب و تاب سیستماتیک بازارها

    تب و تاب سیاسی بازارهای مالی کشور همچنان ادامه دارد. درجه حساسیت بازارهای ارز و سکه اوج رفته است و به هر سیگنال سیاسی تصویر العمل نشان می دهند. رویه صعودی ارز در بازار غیررسمی و زیاد کردن قیمت سکه در روزهای اخیر بار دیگر بر هراس از آینده سیاسی کشور اشاره دارد. در پی کارشکنی آمریکا در قبال برجام همه نگاه ها به طرف های اروپایی حاضر در این تفاهم نامه بین المللی دوخته شده است هست. در این خصوص آخرین معاملات قیمت قرارداد آتی سکه (معاملات بورس کالا) جهت تحویل در ماه دی امسال با رشد بیش از ۴ درصدی قیمت به بیش از ۲۵۴۹ هزار تومان رسید؛ بازار آتی سکه در ماه های اخیر به ندرت به نوسانات طلای جهانی تصویر العمل نشان داده است (در شرایط کنونی هر اونس طلای جهانی حول۱۳۰۰ دلار در حال نوسان است) و افسار سکه در این ماه ها کاملا در اختیار دلار بوده هست. در تنش های سیاسی رخ داده طی ماه های اخیر دلار به عنوان دارایی امن، بار دیگر میان سرمایه گذاران کشور معرفی شده است است و رویه صعودی قیمت دلار از دی ماه تاکنون نیز می تواند این عنوان را تایید کند.

    بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در دو روز معاملاتی هفته گذشته رشد بیش از ۴/ ۰ درصدی را تجربه کرد و به مرز ۹۶ هزار واحد رسید. نمادهای فولادی و در صدر آنها سهام ف

    با وجود اجرای سیاست ارزی ولی تب و تاب بازار غیرقانونی ارز همچنان ادامه دارد. بر این اساس اخبار از معاملات دلار در بازار غیرقانونی در سطوح بیش از ۶۵۰۰ تومان نیز به گوش رسید. تصویر العمل هایی سیاسی داخلی و خارجی در قبال برجام در پی بدعهدی آمریکا این چنین نوساناتی را رقم زده هست. قیمت سکه بهار آزادی نیز در بازار نقدی به تبع این عنوان سطوح بیش از ۲۲۰۰ هزار تومان را تجربه کرد. تصویر العمل ها نسبت به بازگشت احتمالی ریسک سیستماتیک بر کل اقتصاد کشور و بدبینی های موجود عاملی جهت معرفی این بازار به عنوان مکان امن سرمایه گذاری شده است هست. در این میان این نگرانی نیز وجود دارد که بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز به این عوامل تصویر العمل منفی نشان دهد. سابقه فشار از سوی عوامل غیراقتصادی بر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد است.

    این عنوان در شرایط کنونی نیز ممکن است با هراس از آینده سیاسی و به دنبال آن اقتصادی کشور تصویر العمل منفی معامله گران را به دنبال داشته باشد. اثر این عامل بر صنایع و نمادهای مختلفی بورسی تفاوت دارد ولی می توان گفت در مجموع (از نظر رویه حرکتی شاخص کل) تصویر العمل احتمالی به این عنوان چندان نیرومند نخواهد بود.در این خصوص بعضا کارشناسان بر این عنوان تاکید دارند که اثر ریسک برجام در سطوح قیمتی کنونی سهام لحاظ شده است هست. بر این اساس صنایع و نمادهایی در مسیر صعودی قیمت قرار گرفته اند و به حمایت از شاخص کل آمده اند که عوامل بنیادی با قدرت زیادی از آنها حمایت می کند. از سوی دیگر بعضی دیگر از کارشناسان اثر بازگشت ریسک سیستماتیک را نیرومند تر دانسته و تصویر العمل منفی بازار به این عنوان را محتمل می دانند.

    چشم انداز متفاوت صنایع بورسی

    مسیر بورس در تقابل دو نیرو

    در شرایط کنونی بعضی عوامل غیراقتصادی و سیاسی در نگاه اول به عنوان ریسک محسوب می شود.در نقطه برابر عوامل اقتصادی متفاوتی وجود دارند که می توانند نقش حامی سهام را داشته باشند. البته بعضی دیگر از عوامل بنیادی جهت سهام نیز وجود دارند که جز سنگین تر کردن بار منفی نتیجه ای را به دنبال ندارند.

    سنگینی مضاعف بر سهام خودرویی

    سهام شرکت های خودرویی در هفته های اخیر بار دیگر در مسیر نزولی قرار گرفته اند. گرچه این نمادها نوسان قیمتی کوتاه مدتی را در مسیر صعودی به ثبت رساندند ولی در شرایط کنونی بار دیگر به سطوح حمایتی خود عقب نشینی کرده اند. رصد معاملات خودرویی حاکی از این عنوان است که عملکرد ضعیف سایپا در سال گذشته، شوکی به افزایش نمادهای خودرویی بود. علاوه بر این دیگر نمادهای گروه سایپا نیز عملکرد چندان دلچسبی در صورت های مالی سال گذشته نداشتند و فشار فروش سهام را در این گروه شدت یافتن کرد.

    بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در دو روز معاملاتی هفته گذشته رشد بیش از ۴/ ۰ درصدی را تجربه کرد و به مرز ۹۶ هزار واحد رسید. نمادهای فولادی و در صدر آنها سهام ف

    یکشنبه گذشته کشور عزیزمان ایران ماشین نیز عملکرد واقعی سال مالی گذشته را منتشر کرد. در حالی که تا میانه های سال گذشته انتظار جهت درخشش قابل توجه «خودرو» از نظر بنیادی در سال ۹۶ وجود داشت ولی عملکرد این شرکت کاملا بر بار سنگین هزینه ها بر صورت های مالی این شرکت تاکید دارد. بر این اساس مطابق با انتظارات کشور عزیزمان ایران ماشین در بخش فروش خوش درخشید و فروش بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومانی را به ثبت رساند؛ در گزارش با عنوان «خودرو در سودای رکوردزنی» در سایت تحلیلی «دنیای بورس» به انتظارات موجود از فروش و همچنین سودآوری این شرکت در سال ۹۶ اشاره شده است بود. با این حال در نقطه برابر در بهای تمام شده است شاهد رشد محسوس هزینه ها فراتر از انتظارات هستیم. علت این عنوان را می توان رشد قیمتی مواد خام مانند فولاد و همچنین قیمت ارز مبادله ای عنوان کرد. بر این اساس در شرایط کنونی ضعف بنیادی کشور عزیزمان ایران ماشین نسبت به انتظارات موجود می تواند با زیاد کردن فشار فروش و همچنین با نگرانی های سیاسی احتمالی فضا جهت شکسته شدن کف های روانی (حمایتی) را فراهم کند.

    دخالت مستقیم وزارت نفت در پالایشگاه ها

    مسیر بورس در تقابل دو نیرو

    نکته دیگری که در هفته گذشته جالب توجه بود، جابه جایی سهام شرکت های پالایشی از سبد سهام عدالت به شرکت ملی پالایش و پخش بود. اهمیت این عنوان جهت پالایشگاه ها عنوان بحث نیست ولی جهت سهامداران این شرکت ها ممکن است بعضی مباحث مورد توجه باشد. یکی از این موارد دخالت مستقیم وزارت نفت در تقسیم سود شرکت های پالایشی هست. بر این اساس احتمالا فشار از سوی وزارت نفت جهت کم کردن میزان تقسیم سود بیش از سال های گذشته تظاهر کند. در نتیجه به منظور اجرای طرح کیفی سازی پالایشگاه ها وزارت نفت تمام تلاش خود را جهت جلوگیری از خروج نقدینگی به کار برد. این عنوان از موارد مهمی است که می تواند بر رویه قیمتی سهام پالایشی اثرگذار باشد. اجرای این سیاست از سوی وزارت نفت می تواند تا حدودی دلگرمی را درخصوص ادامه قیمت گذاری مطابق با میل پالایشگاه ها تقویت کند. از سوی دیگر ولی سهامداران ممکن است به درصد پایین تقسیم سود تصویر العمل منفی نشان دهند.

    اثر بلندمدت عوامل غیراقتصادی

    یکی از موارد مهمی که در ماه های آینده باید مورد توجه قرار گیرد اوضاع سودآوری شرکت های بورسی هست. در این میان وظیفه صنایع متفاوت تا حدود زیادی روشن هست. به نظر می رسد اثر عوامل بنیادی بر بازار سهام مطابق با سال گذشته هست. از طرفی چشم انداز رشد قیمت دلار و سطوح کنونی قیمتی کالاها در بازار جهانی جهت حمایت از قیمت سهام کافی هست. نمونه این عنوان را می توان در صورت های مالی صنایع متفاوت در سال ۹۶ رصد کرد. صورت های مالی که تاکنون از صنایع متفاوت انتشار یافته است کاملا بر درخشش کالایی ها در برابر ضعف سایر صنایعی که محصول نهایی را جهت مصرف کننده داخلی کشور تولید می کنند، تاکید دارد.

    صنایع فلزی، معدنی و بعضا پتروشیمی ها در رویه سودآوری سال گذشته خوش درخشیدند. از سوی دیگر همچنان ضعف عوامل بنیادی در صنایعی مانند ماشین کاملا مشهود است.در شرایط کنونی نیز اوضاع نسبتا مشابهی را شاهد هستیم. گرچه سیاست تازه ارزی همچنان بر دلار حدود ۴۲۰۰ تومانی تاکید دارد ولی این عنوان تا حدود زیادی جهت کارشناسان اقتصادی آشکار است که قیمت دلار واقعی و انتظارات بازار اختلاف فاحشی با سیاست ارزی دارد. بر این اساس حتی اگر در میان مدت این سیاست ادامه پیدا کند ولی آخر بازار خود را با انتظارات و واقعیت های موجود مطابقت می دهد. همان طور که اشاره شد ریسک غیر اقتصادی اثر منفی روانی بر کل بازار خواهد داشت ولی این اثر می تواند در برابر چشم اندازهای موجود رنگ ببازد. در این خصوص به اثر نگرانی های غیراقتصادی بر رشد قیمت دلار اشاره شد.

    ادامه رشد دلار در بازار غیررسمی زیاد کردن اختلاف قیمت را در اقتصاد کشور به دنبال دارد. این فاصله آخر از طرق متفاوت شکسته خواهد شد. بر این اساس به نظر می رسد همچنان باید بر جذابیت سهام در برابر سایر بازارها تاکید کرد. رشد قیمتی سهام به اعتبار عوامل بنیادی در میان مدت همچنان محتمل ترین سناریوی ممکن هست. در این بین تنها ریسک های بزرگ غیر اقتصادی ناشی از تنش های سیاسی یا عواملی مانند اثر محسوس خشکسالی بر صنایع می تواند این عنوان را سرکوب کند. معاملات امروز بازار سهام را باید به دنبال جدال این عوامل رصد کرد.

    دنیای اقتصاد /سلیمان کرمی

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | تصویر | سیاسی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    مسیر بورس در تقابل دو نیرو

    مسیر بورس در تقابل دو نیرو


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار